Zmiany na e8 – webinar dla WSiP
||

Zmiany na e8 – webinar dla WSiP

Dnia 19 listopada 2024 r. przeprowadziłam dla WSiP webinar dotyczący zmian na egzaminie ósmoklasisty od 2025 roku. Omówiłam zmiany w podstawie programowej oraz przeanalizowałam informator CKE pod względem treści, które mogą pojawić się na egzaminie ósmoklasisty. Na koniec podzieliłam się sposobami na powtórzenie materiału do egzaminu oraz omawianie lektur we fragmentach. Nagranie można obejrzeć tutaj:…

„Myśl krytycznie, ucz kreatywnie”

„Myśl krytycznie, ucz kreatywnie”

W ubiegłym roku miałam przyjemność uczestniczyć w projekcie edukacyjnym „Myśl krytycznie, ucz kreatywnie” organizowanym przez Program Projektor. Bardzo cenię sobie tę inicjatywę, bo przybliżyła mi zagadnienie krytycznego myślenia w edukacji. Webinary dla uczestników poprowadzili edukacyjni eksperci: Grzegorz Stunża, Barbara Ostrowska, Joanna Gadomska, Anna Konarzewska i Agnieszka Jankowiak-Maik. Z nagraniami można zapoznać się tutaj. Otrzymałam także…

Dzień Porażki 2024 r.
|

Dzień Porażki 2024 r.

Dnia 18 października 2024 r. odbyła się konferencja on-line pt. „Dzień Porażki„, której tegoroczne hasło brzmiało: „Dam radę!”. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Fundację Dobra Porażka przy współpracy ze mną – autorką kampanii edukacyjnej „Błędy kształcą” – oraz Fundacją Pozytywni.pl . Celem konferencji było promowanie kultury uczenia się na błędach w edukacji, dlatego skierowana była ona…

Określanie formy czasownika – scenariusz lekcji

Określanie formy czasownika – scenariusz lekcji

Przedstawiam pomysł na zajęcia, podczas których utrwalaliśmy określanie formy czasownika – osoby, liczby, rodzaju, czasu i trybu. Lekcja oparta jest o ocenianie kształtujące, a jej przebieg sprzyja uczniom, którzy nie potrafią wysiedzieć 45 minut w ławce. Każdy uczeń pracuje we własnym tempie – bez presji i pośpiechu, a na koniec – dzięki samoocenie – dowiaduje się, nad czym musi jeszcze popracować. Owocnego korzystania!

Kampania edukacyjna „Błędy kształcą” – 2. edycja
|

Kampania edukacyjna „Błędy kształcą” – 2. edycja

Uczniowie bardzo często traktują popełnienie błędu jako porażkę, boją się podejść do tablicy z obawy przed kompromitacją lub nie zgłaszają się do odpowiedzi, chociaż znają poprawną odpowiedź. Otrzymanie niskiego stopnia skutkuje obniżoną samooceną, brakiem motywacji do nauki, a ostatecznie – wypaleniem uczniowskim czy depresją. Chociaż coraz więcej mówi się o indywidualizacji nauczania, (d)ocenianiu, ocenianiu kształtującym, …

Nagroda w konkursie #CyfrowyStart
|

Nagroda w konkursie #CyfrowyStart

Związek Cyfrowa Polska rozpoczął kampanię pt. „Cyfrowy Start„, która skierowana jest do uczniów, rodziców i nauczycieli. Celem inicjatywy jest szerzenie świadomości na temat higieny cyfrowej oraz cyberbezpieczeństwa. W ramach projektu ogłoszono konkurs polegający na napisaniu scenariusza lekcji z wykorzystaniem nowoczesnej technologii. W jury konkursu zasiedli eksperci Inicjatywy Szkoła 4.0: Do konkursu wpłynęło 60 prac, spośród…

Startuje 5. edycja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Powstańcy’44 – pamiętamy!”

Startuje 5. edycja ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Powstańcy’44 – pamiętamy!”

Ogólnopolski projekt edukacyjny „Powstańcy’44 – pamiętamy!” skierowany jest do uczniów szkół podstawowych (klasy 4-8) oraz szkół ponadpodstawowych Patronat Honorowy nad projektem sprawują: Cele ogólne projektu: Treści, które należy omówić na lekcjach (minimum 5 do wyboru): Lektury dla klas 7-8 szkoły podstawowej i uczniów szkół ponadpodstawowych – minimum jedna do wyboru (w całości lub fragmenty): lub…

1. miejsce w konkursie „Edukacja Jutra”

1. miejsce w konkursie „Edukacja Jutra”

Tegoroczna edycja konkursu „Edukacja Jutra” polegała na napisaniu scenariusza lekcji o tematyce sztucznej inteligencji. Celem Fundacji PFR było zachęcenie nauczycieli do korzystania z potencjału, jaki daje edukacji rozwój AI. Napisałam scenariusz lekcji pt. Soplicowo w świecie biznesu – tworzymy markę osobistą agroturystyki „U Sędziego”. Chciałam udowodnić, że nawet omawianie epopei może być dla ucznia atrakcyjnym…

II miejsce w konkursie „PasJA – edukacja 2024”

II miejsce w konkursie „PasJA – edukacja 2024”

W maju tego roku miałam przyjemność wziąć udział w 3. edycji Ogólnopolskiego Konkursu Twórczości Nauczycieli PasJA-Edukacja 2024, który organizuje Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy. W tym roku Patronat Honorowy nad wydarzeniem objął Prezydent Bydgoszczy Pan Rafał Bruski. Wybrałam kategorię edukacyjną, która polegała na napisaniu scenariusza lekcji z okazji 80. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Za…

„Błędy kształcą” – podsumowanie 1. edycji
||

„Błędy kształcą” – podsumowanie 1. edycji

W wigilię Międzynarodowego Dnia Dziecka zakończyła się pierwsza edycja kampanii edukacyjnej „Błędy kształcą”. To inicjatywa, której celem jest zmiana spojrzenia na nauczanie i uczenie się. Marzę o tym, by uczniowie nie bali się pójścia na lekcję, aby czuli się w szkole komfortowo oraz bezpiecznie, chętnie wyrażali swoje zdanie, bez obawy, że się skompromitują czy zostaną…