1. miejsce w konkursie „Edukacja Jutra”

1. miejsce w konkursie „Edukacja Jutra”

edycja konkursu „Edukacja Jutra” polegała na napisaniu scenariusza lekcji o tematyce sztucznej inteligencji. Celem Fundacji PFR było zachęcenie nauczycieli do korzystania z potencjału, jaki daje edukacji rozwój AI. Napisałam scenariusz lekcji pt. Soplicowo w świecie biznesu – tworzymy markę osobistą agroturystyki „U Sędziego”. Chciałam udowodnić, że nawet omawianie epopei może być dla ucznia atrakcyjnym doświadczeniem….

II miejsce w konkursie „PasJA – edukacja 2024”

II miejsce w konkursie „PasJA – edukacja 2024”

W maju tego roku miałam przyjemność wziąć udział w 3. edycji Ogólnopolskiego Konkursu Twórczości Nauczycieli PasJA-Edukacja 2024, który organizuje Miejski Ośrodek Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy. W tym roku Patronat Honorowy nad wydarzeniem objął Prezydent Bydgoszczy Pan Rafał Bruski. Wybrałam kategorię edukacyjną, która polegała na napisaniu scenariusza lekcji z okazji 80. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Za…

„Błędy kształcą” – podsumowanie 1. edycji
| |

„Błędy kształcą” – podsumowanie 1. edycji

W wigilię Międzynarodowego Dnia Dziecka zakończyła się pierwsza edycja kampanii edukacyjnej „Błędy kształcą”. To inicjatywa, której celem jest zmiana spojrzenia na nauczanie i uczenie się. Marzę o tym, by uczniowie nie bali się pójścia na lekcję, aby czuli się w szkole komfortowo oraz bezpiecznie, chętnie wyrażali swoje zdanie, bez obawy, że się skompromitują czy zostaną…

Nauczyciele grają dla WOŚP – 4. edycja

Nauczyciele grają dla WOŚP – 4. edycja

W tym roku miałam przyjemność uczestniczyć w 4. edycji konferencji on-line „Nauczyciele grają dla WOŚP”. 20 stycznia o godz. 17:30 opowiedziałam o tym, jak optymalizować czas pracy nauczyciela. Znalazłam się wśród 78 nauczycielek oraz nauczycieli, którzy podzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą podczas 69 prelekcji. Organizatorami tego fantastycznego wydarzenia byli: Katarzyna Drausal, Katarzyna Hobrzyk, Irmina…

Kampania edukacyjna „Błędy kształcą”
|

Kampania edukacyjna „Błędy kształcą”

Uczniowie bardzo często traktują popełnienie błędu jako porażkę, boją się podejść do tablicy z obawy przed kompromitacją lub nie zgłaszają się do odpowiedzi, chociaż znają poprawną odpowiedź. Otrzymanie niskiego stopnia skutkuje obniżoną samooceną, brakiem motywacji do nauki, a ostatecznie – wypaleniem uczniowskim czy depresją. Chociaż coraz więcej mówi się o indywidualizacji nauczania, (d)ocenianiu, ocenianiu kształtującym, …

Nauczycielski prezentownik

Nauczycielski prezentownik

Masz wśród najbliższych kogoś, kto jest nauczycielem i nie wiesz, co tej osobie kupić? Poniżej przedstawiam swoją autorską listę. Nie jest to post sponsorowany – to, co tu znajdziesz, sprawdziłam i polecam całym serduchem. Nauczycielskie EDC EDC to skrót od „EveryDay Carry”, czyli to, co powinno się mieć codziennie przy sobie. Co sprawdza mi się…